och ibland skapas rättvisa

har precis läst aftonbladet är stureplansprofilerna inte kan överklaga domen. ibland sker mirakel. dom valde att fullt tro på kvinnan. det är en av få fall som jag följde i tidningen. läste allt om det tror jag och blev lika äcklad varje gång. det som är synd är att det frias för många män som gjort liknande och bara för att det här blev så uppmärksammat så tror jag att det påverka domen. den synen dom hade på tjejer har många killar, och bara för att dom hängde på stureplan så blev det uppmärksammat. att man hänger på lokalkrogen i säffle o våldtar en tjej där slår inte på samma sätt. att man bra väljer vissa våldtäktsfall att publicera för allmänheten så gör det själva våldtäkten mer hemsk. men efter den här domen tror jag och hoppas att det kommer att anmälas fler våldtäkter, för det sker varje dag överallt. till och med i karlskoga läste jag på kanon. men den tjejen lyckades sparka sig loss i helgen.
som den där kända tvläkaren som våldtog en patient som var under narkos. säger att han runkat innan han vaxa bikinilinjen på henne och att sperman hittat in själv. kom igen! erkänn ditt jävla as. och nu säger han att kvinnan var med på det. att hon ville vara med en 40 år äldre man. om han får gå fri så är det fel på systemet, men alla bevis pekar på honom.
det här med våldtäkt har alltid varit en stor grej för mig, som projektarbete så prata jag och linn för högstadie elever om hur man skyddar sig bäst emot våldtäkter och sexuella trakasserier.
det är nog det värsta som kan hända en och jag hoppas att aldrig någon i min omgivning får vara med om något liknande.

så, där får ni lite seriöst babbel från mig. nu ska jag äta salta chips och slöa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0