det här med lilla Engla

jag är uppe med tuppen idag. ska till colusseum och bråka med dom. jag varnar er alla där ute, gå ALDRIG med i colusseum club. för det är ett jävla helvete att ska försöka gå ur medlemskapet.
har även hunnit slängt in en tvätt och ska snart bege mig iväg.

vi alla har rutiner på morgonen och en av mina är att läsa aftonbladet medans jag käkar någon form av frukost. i söndags grät jag när dom sa att dom hittat englas kropp och att han 42- åringen erkänt. det var ju bara en tidsfråga innan han gjorde det... men jag, som de flesta andra i vårat avlånga land hade nog inte förlorat hoppet om att hon fortfarande var vid livet. nu läser jag allt jag kan om engla och det andra mordet han erkänt. jag tycker två saker och den ena är att när det handlar om barn, vilket brott det än handlar om så tycker jag inte att den som begått brottet ska få leva. jag tycker inte att 42 åringen ska få sitta och äta bättre mat än skolbarnen, ha fri tillgång till tv och leva på våra skattepengar. har man ihjäl någon, avsiktligt eller inte så ska man vara beredd att sätta sitt egna liv till.

det andra är vad har hänt i arboga? man har inte hört något sedan engla försvann. det är gamla nyheter nu och även om livet går vidare för oss så ligger det en 23 årig tjej som mirakulöst överlevde och har precis förlorat 2 små barn. hur mår hon? jag undrar om det fallet kommer att lösas. har man kapaciteten till att ha ihjäl en 1 åring och en 3 åring med en hammare så kommer det här brottet inte vara det sista den här personen gör.

ibland vaknar man upp och inser att det är i en konstig värld man lever i, sedan läser man nöjessidorna, skrattar åt serierna i de alla olika morgontidningar man läser och går vidare. hur englas mamma, pernillas familj, 42- åringens familj och de inblandade i arboga ska gå vidare då? 

Kommentarer
Postat av: Johanna från Fjällbacka

Dt är såå hemskt det som skett... Ha en underbar tisdag, titta gärna in på min blogg!

2008-04-15 @ 10:05:46
URL: http://framtidstankar.blogg.se
Postat av: Christel

Kunde helt omöjligt hålla med mer. Precis som du skriver så har de som begår brott mot barn i den här formen, de människorna har förtjänat sin rätt att leva. De borde tas livet av på samma sätt som sina offer om inte värre.
Och även fast de inte finns i vår närvaro berör detta otroligt.
Och det är ett mirakel om det orkar hålla modet uppe och fortsätta leva. Det är en grym värld vi lever i.
Hoppas du och bebis och Alex mår bra iaf! Ha en bra dag! Kram

2008-04-15 @ 13:11:30
URL: http://christelsanchez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0