lägenhets fix

jag är så jävla bra på att vara hemmafru. hihi. dagarna går mkt fortare när man gör något, inte bara ligger i soffan och drönar. men igår tog jag mig vatten över huvudet och rensa i vårat förråd som var så organiserad för att vi bara slängt in grejerna... så jag bar både flyttlådor och en säng helt själv, gick jätte bra tills igår kväll då jag inte kunde sova ordentligt för jag hade så ont i ryggen. men idag har jag damsugit och torkat alla golv, rensat rent i köket, köpt nya gröna gardiner som är uppe i vardagsrummet och sen är alla mattor nu tvättade så det är fräscht i lägenheten, får se om det ser likadant ut på söndag.
imorgon ska jag fixa i badrummet. ska köpa nya handdukar, duschdraperier och två badrockar... bebis har vi redan köpt badrock till=)
och i morgon får jag förhoppningsvis skötväskan. fick sms om att den kommit och sprang till kulan för att hämta ut den, men nej den var visst i skövde för bara mitt paket hade åkt med fel buss. "jag orkar inte!" skrek jag till kinesen som stod i kassan som ett frågetecken och sen vände jag på klacken. hormonerna är på topp=) och med skötväskan kommer lundmyr of sweden filten också, den är så sjukt söt. oh jag ville verkligen ha det idag och gulla med. äckliga buss som åkte med mitt paket till skövde.

imorgon kommer alex. wiehie. hela helgen ska jag försöka övertala alex om att bebis ska heta Lennon om det blir en kille. vi har sagt att det blir en Sigge från dag ett och ibland har jag svävat iväg med namn men det har vi alltid återkommit till. tjejnamn är svårare, för vi båda är så övertygade om att det blir en kille. mamma säger till och med "hälsa sigge" när vi pratar. haha. men blir det en tjej så blir det en Wilda. och tar någon av er där ute dom här namnen så kommer jag jaga er till världens ände! mamma mejla mig listan på de vanligaste namnen igår, men jag inte något för vanliga namn. det är tråkigt=)

nej nu ska jag fixa klart med småplock här i lägenheten. missa inte för allt smör i småland barnmorskorna på 1:an kl 21. hur mysigt som helst.

Kommentarer
Postat av: Christel

Åh, Lennon va jättefint!

2008-04-03 @ 12:09:51
URL: http://christelsanchez.blogg.se
Postat av: anna

fina namn.sigge ska min son heta också, efter sin farfar=) men lennon och Wilda är nog inte så bra namn att ta, rätt poppis nu ändå tror jag. fast det är ju alltid nån som tar samma namn, går nog inte att komma ifrån :P

2008-04-03 @ 21:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0