ingen hör

så då har ännu en helg gått. helger går alltid för snabbt, det är tusen saker man ska göra när alex är hemma och dagarna går för fort.

ifredags i alla fall var för omväxlings skull inne i örebro. först till babyproffsen där vi skulle kolla skötväska och babysitter. jag hitta mkt fin babysitter men alex gillade inte alls färgen och skötväska är svårt... den ska passa mig, alex och barnvagn. dagens i- lands problem. efter mkt fram o tillbaks inne på babyproffsen så åkte vi först till elgiganten och handla ny, fin mobil till mig. det är en sony ericsson, lila med jättebra mp3 och mer vet jag inte=) haha. den är söt i alla fall. efter en ny mobil slängde vi oss igenom IKEA och sen till stan i örebro där vi såklart gick på bio. 10 000 bc såg vi och det är en riktigt killfilm. tur att dom har gått godis på filmstaden, för det var det jag ägna mig åt i 2 timmar, åt godis. haha.
i lördags så fika jag med jossan, jenny D och jenny på paris. var evigheter sen jag fika med mer folk än jenny. skönt o höra skvaller. sen hem där alex o jag bara mös i några timmar för att sedan sätta på oss finkläderna och vänta in jossan och jimmy som skulle kolla på schlager finalen. runt halv elva kom dom, och jag är inte ett dugg förvånad när det gäller jossan. haha. vi gick i alla fall upp till statt, ja det är sant. jag var på statt! jag ville verkligen se Vincent och alex ville gärna dricka lite öl. haha. i 45 min var på statt cirkus. jag kände mig jätte obekväm med magen i vädret och alla som ska kommentera och känna på magen, folk jag inte ens känner! bara för att jag är gravid så är det okej att säga att jag är tjock och ta på mig. men hade jag inte varit gravid skulle inte en själ säga att jag blivit fet. jag är allmän egendom nu. det var kul att komma ut och se folk i alla fall. även om fulla människor när man är nykter inte är trevliga. haha.
i går, söndag så sega vi hela förmiddagen för alex hade lite ont i huvudet. haha! sen åkte vi på kalas. alex´s bror Calle fyllde 15 så hela familjen från grebbestad kom upp för en dag och gratta honom. vi åt god mat och ännu godare tårta och jag var så jäkla trött efter maten att jag satt o gäspa hela tiden. roligt sällskap=)

och vet ni?! två veckor kvar på jobbet nu. wiehie. jag har haft ångest över vad jag ska ta mig till under min ledighet men insåg igår att jag har jätte mkt att göra. fixa inför bebis ankomst, handledarkurs med bosse för att få övningsköra, högskoleprov, uppskrivning, resor till brebbestad, calle´s konfirmation och sen ska jag plugga massor inför uppskrivningen såklart. skönt att ha mkt att se fram emot, tiden går fortare då.

det snöar verkligen ute.

nu sista filmen i mods triologin och frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0