en sjukling

jag har hela tiden sagt att det går bra att vara själv med majken på veckodagarna men den här veckan har inte alls gått som vanligt. först så är det en omställning att ha ett hus för sig själv och lilltjejen tror jag har åkt på en förkyldning. hon skriker mest hela nätterna och sover heeeela tiden på dagarna. jag är ett vrak och får jag och hade ro i kroppen så skulle jag kunna sova en dag i sträck. idag kommer i alla fall alex och jag får lite avlastning, det behövs den här veckan.
och när man inte får sova mer än en timma i sträck och känner att man är helt hjälplös så bryts man ner, jag mår piss nu... men ler majken emot mig när hon är sådär gosig som hon brukar vara så glömmer jag allt. konstigt det där.
igår var vi i alla fall och häjlpte mamma städa brorsans lägenhet, han har ju fått arslet ur vagnen och flyttat till sthlm och till hans tjej anette. så han lämna kvar lägenheten till mamma att städa, smart drag. haha.  sedan hängde jag med syster och försökte lägga ett golv i ett rum som aldrig blir bra. suck.

på lördag blir det ullared. alex och majken får stanna hemma, något jag inte tror dom gråter blod över. haha. oh jag måste ladda mentalt för den resan också, trängas med folk är något jag inte tycker alls om, men vi behöver fina grejer till huset.
sen vet jag inte riktigt vad vi gör med denna helg, umgås en massa hoppas jag på, jag saknar min sambo.

nej frukost och en dusch... gäller att fånga dagen.

                                     

förvånad.                                                                 ligger och sover hos den finsate pappan.


                                   

första måltiden var blåbärspure.                    redo för kvällen.

Kommentarer
Postat av: madeleine

kul med ullared. det tjänar man verkligen på om man flyttat till hus. jag köpte massa lampor, 8 st:-D krukor, mattor, massa småsaker. det var tokmycket folk, men vet man vad man ska ha så går det bra. förstår om det är jobbigt att vara själv med majken när hon är gnällig, men blir så sjukt trött när man inte får sova och tålamodet är inte det bästa. skönt att alex kommer hem:-) han får ta hand om er nu:-) kram från oss

2008-10-09 @ 08:55:37
URL: http://madeleine1985.blogg.se/
Postat av: Miranda

Du måste vara snäll mot din mamma bästis. Men ikväll kommer jag och leker med dig när din pappa tränar. Om din mamma orkar.

Mamma har oxå skaffat en blogg som alla andra hehe...

Kram på er. Hälsa mamma...

2008-10-09 @ 11:23:50
Postat av: Calle W

hahhahah, kämpar ni fortfarande med golvet? ^^)



kommer snart och ska käka mat hos er... :D



kommer oinbjuden igen v.45 ;D

2008-10-09 @ 18:35:36
Postat av: Anette

Ja..tur att han har mamsingen som kommer till undsättning. Och lillasyster förstås! :o)

Tack för det! Ni är varmt välkomna att komma hit och lägga golv när ni är klara med erat...skrattar Nääärå...nu ska han få jobba lite här minsann. Har man fått en karl i huset så är det väl bara att sätta honom i arbete ;o)

2008-10-12 @ 21:27:39
Postat av: madeleine

men gud.. stackars majken. jag blev så chockad att det rymmer så mycket som kom ut. celine kräks aldrig annars. har du börjat med gröt till majken? hur var det i ullared? kram

2008-10-13 @ 13:14:06
URL: http://madeleine1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0