ni är helt otroliga, vet ni det?

till vänster ligger våran dotter och sover och har gjort det jätte länge (hon ligger på mage och sover för första gången, något hon tyckte om uppenbarligen) och till höger om mig ligger en sambo utslagen efter att ha gått upp kl 7 i morse med lill tjejen. och här sitter jag i mitten och skriver. tur att vi har en stor soffa=)

och nu ska vi göra klart en sak på en gång. vem det än är som har hittat på det löjliga ryktet att alex och jag ska gå isär kan genast sluta. ni tror på allvar att vi flyttar till hus och binder oss ännu mer till varann om det inte är bra mellan oss? om jag mår dåligt som vi alla får göra ibland så betyder det inte att det handlar om honom utan om MIG. alex och jag är två individer och ibland är det upp och ner, som med alla förhållanden men bara för att jag tex gick ut utan honom i lördags så betyder det inte att det är slut, utan att jag också har ett liv, bara jag.
men det är som jag sa samma kväll vi gick ut, jag visste att det skulle starta rykten, för man får inte gå ut själv med sina kompisar utan att folk ska prata. är det avundsjuka eller vad är det? det känns som om folk sitter och väntar på att vårat förhållande ska skita sig, så ni har något att gotta i er. ni får tyvärr vänta.
så nu får ni skärpa er där ute, era nötter och ta tag i era egna liv, för det här förhållandet är och förblir bra.

så nog om det. den här helgen har flygit förbi. alex och jag var i örebro i fredags. majken fick vara med morfar för vi skulle till en massa ställen och hon tycker inte om när vi bökar för mkt med henne. vi skulle gå på bio men dom gick för sent (halv sju, haha), jag är gammal. haha. sedan har vi varit ute och krattat löv, byt däck och sånt där kul. idag blir det badhuset när den här tjejen vaknar förhoppningsvis. annars ska vi börja packa inför grebbestad. nästa helg så döps majken där nere och alla familjemedlemmar kommer. ska bli jättekul! vi har vänligt men bestämt sagt till alla att majken inte vill ha några doppresenter. 5 set tennnallar och möbler i all ära, men det är bara matriella saker hon inte bryr sig ett dugg om om 5 år när hon har tagit sönder hälften, vuxit ur alla kläder och målat på alla fina möbler. så nej, inga presenter utan majken vill ha pengar på hennes fondkonto eller sparkonto. kalla oss tråkiga, men då får hon pengar som hon komemr ha nytta av i framtiden i stället.

nu ska jag packa till badhuset. wiehie.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men i den här stan så kan man inte göra ngt eget utan att ha ett dåligt förhållande;)

Jag kunde inte ens köpa vin på systemet en fredag utan att det var slut emellan oss. Var ingen som tänkte att vi kanske skulle dricka vin ihop för att fira ngt bra istället, nä alltid det värsta=)

Man slutar aldrig förvånas över alla rykten i karlskoga...

2008-10-26 @ 11:57:28
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: madeleine

tyvärr är det så! vi har också fått höra massa strunt, men huvudsaken är att man vet själv hur det ligger till, då kan alla andra få tro vad de vill:-) för det är sånt folk gottar sej i, i den här staden. celine önskar sej massa saker till rummet:-) mamman älskar presenter;-) mysigt med dop i grebbestad. blir det i kyrkan? eller hemma? kram från oss

2008-10-26 @ 13:10:24
URL: http://madeleine1985.blogg.se/
Postat av: madeleine

inte vi heller:-) gillar inte det där med kyrkan egentligen, men hon slipper ialf dopklänning. vi ska ha dopet om 2 veckor här i kga. hoppas det kommer gå jättebra:-) ah då förstår jag att ni inte vill ha mer grejer. celine har ju inget rum ännu, men snart. så det är lixom ingen som köpt små möbler till henne, inte ens vi. så det passar så bra med det nu när vi snart ska få flytta. hur gick det på badhuset? vi har ju inte prövat det än. de tycker inte att det är för kallt eller? kram!!

2008-10-26 @ 15:57:33
Postat av: Christel

Men på fullaste allvar. Bry dig inte. Det är allt jag kan säga. Fredrik har nu varit ute fyra helger i rad de tre första utan mig.Jag gick ut förra helgen Och eftersom han då var ute så mycket så var det helt plötsligt också slut mellan oss. Eftersom han hade hängt på statt tre helger i rad UTAN mig! Antingen det eller så är jag med barn. Fick höra båda versionerna...oj oj..

2008-10-26 @ 16:40:57
URL: http://christelsanchez.blogg.se/
Postat av: Karro

Jag håller med er allihopp. Helt sjukt att det går så mycket rykten här i stada.... Men jag säger precis som ovanstående skrivare, bry dig inte om vad andra snackar om. De har ju uppenbarligen inte nåt liv. På onsdag eftermiddag har vi tid att träffas om ni kan? Eller har ni redan åkt till grebbestad då?

KRAMAR!!

2008-10-26 @ 16:58:36
Postat av: Kamilla

Att folk inte bara kan skita i alla andra och sköta sitt eget. Det är tragiskt vad folk är nyfikna ibland.

Hörde att Jocke la en fin kommentar till dig när ni sågs ut, åh, får ju enna skämmas för han! =p haha!

2008-10-27 @ 18:40:46
URL: http://milixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0