att ta tag i sig själv

nu när man är mamma ledig så glömmer man bort sig själv. allt kommer i andra hand och det är majkens välbefinnande som alltid går först, precis som det ska vara. men jag har gått ner mig totalt känner jag. jag har varit med om det här förut, man mår dåligt över hur man ser ut, inga kläder passar så man äter ännu mer onyttigt, bara för att man tycker synd om sig själv. jag önskar så att jag hade en bra relation till mat och att jag tyckte det var kul att träna. och jag fattar inte hur det kunnat bli såhär igen, hur jag kunde låta det här gå så långt. suck för mig själv. tillbaks på ruta ett, som för två år sedan.

nu har jag kommit igång med träningen igen och hade det inte varit för syster som är min träningspartner så hade jag inte varit lika motiverad. sedan nyår har majken och jag även varit ute på morgonpromenader, något både hon och jag uppskattar. jag ställde mig på vågen efter nyår och trodde inte det var sant. jag grät lite och sedan bestämde jag mig för att ta tag i mig själv, en gång för alla. sluta med all jojjo bantande och leva sunt. om inte för mig så för min dotter. jag vill inte att hon ska få samma bild om mat och godis som mig och jag vill såklart att hon ska leva "nyttigt", det vill ju alla föräldrar om sina barn. sedan nyår har jag inte ätit en godisbit eller någon onyttig mat och det känns väldigt bra, det gäller bara att bestämma sig. alex är också med på det här nu men han har mer godis sug än jag, mkt roligt att se på honom när han blir raslös.
det där med vikt och sånt är aldrig roligt och man blir aldrig nöjd.

imorgon blir majken 7 månader. hoho. stora tjejen. 4 tänder har hon nu också, två nere och två uppe. något som inte har varit så roligt att få, har varit gnällig på nätterna och så vidare, men men. och äter "riktig" mat gör hon också nu. lasagne är väldigt gott.

snart örebro för att shoppa träningskläder ochsen til träningslagret för lite träning. wiehie. då ska ni se att den här dagen också går fort.

Kommentarer
Postat av: Anette

2009 blir hela familjens stora hälsoår!

Heja oss alla!! :o)

2009-01-14 @ 15:31:37
URL: http://levermittliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=adYbFQFXG0U



Där är filmen jag pratade om, om du minns?:)

2009-01-18 @ 19:36:57
Postat av: mia

Vet hur de känns... vet inte hur jag ska komma ur mitt sunkträsk... funderar på om det finns nån hypnos:) hoppas ni mår bra kram

2009-01-29 @ 23:41:30
URL: http://miahjartabarn.blogg.se/
Postat av: Linda

Vet precis vad du menar, allt annat än barnen/barnet blir oviktigt för ett tag. Tur man vaknar upp ur bubblan ngn gång och tar tag i livet igen. =)

2009-02-03 @ 15:34:55
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0